2013. július 6., szombat

I just walked

Kezdem elveszteni az időérzékem X/ Bár azt hiszem, ez egy viszonylag általános dolog nyáron. Pontosabban akkor, ha az embernek nem kell semmit sem csinálnia. Vagy legalábbis nincs határidőhöz kötve.
Úgyhogy már ott tartok, hogy napjában többször kell ellenőriznem a dátumot és a napot, hogy ne érezzem magam teljesen elveszve.

Most ébredtem csak rá például, hogy már majdnem egy hete nem írtam nektek egy rendes posztot, ami azért nagy bűn. 미안해~


A legtöbbeteket - már, aki egyáltalán értesült róla, mert ide bunkó módon nem írtam ki - biztos az érdekel, hogy hogy ment az interjúm a thai étteremben. Azt kell mondjam: nem rosszul.

Dave és Stacey, akikkel az elbeszélgetést folytattam, nagyon kedvesek voltak. Dave szerencsére az ittenieknek azon körébe tartozik, akik ki tudják nyitni a szájukat és képesek érthetően beszélni. Stacey pedig erős thai akcentussal, de azért jól beszél angolul, én pedig már szerencsére hozzá vagyok szokva az ázsiai "ingris"hez. ;)

Szóval minden jól ment, az egyetlen félelmük igazából nem is az volt, hogy a vendégeket nem fogom tudni megérteni, vagy kiszolgálni, hanem, hogy a személyzettel nem fogok tudni kommunikálni, mivel az ő angoljuk közel sem ennyire jó. Ez is lehetett végül annak az oka, hogy nem kaptam meg az állást.

Pedig Stacey azt mondta, ha felvenne, én lennék az étterem első, nem thai származású alkalmazottja, ez a cím pedig nagyon vonzott.

De becsületükre szóljon, hogy cserébe ajánlottak nekem egy másik állást egy Tropicana nevű retro klubban. Kicsit messzebb van talán, de nem sokkal és egész hangulatos hely. Tegnap személyesen is találkoztam a tulajjal, aki azt mondta, hogy, ha megvan a National Insurance számom, akkor hívjam vissza és beszélhetünk az alkalmazásomról. Nem lenne bonyolult dolgom, csak az üres üvegeket, edényeket összeszedni az asztalokról. De azt mondta, ha figyelek és megtanulom az italokat, meg, ha már kicsit jobban hozzászoktam, hogy fontban számoljak, akkor a pult mögé is beállhatok.

Ezen kívül még egy szobalányi meló lehetősége is fent áll, de erről még semmi biztosat nem tudni. Pontosabban: erről se. Szóval inkább nem is kiabálok el vele kapcsolatban semmit és ne is kérdezzetek róla! XD
A National Insurance szám amúgy folyamatban van, hétfőre van időpontom a Job Centre-be, ahol egy kis elbeszélgetés után elvileg kiadnak majd nekem, először egy ideiglenes, majd egy végleges számot, amivel már legálisan dolgozhatok.
A másik kritikus dolog a bankszámla lesz, amihez előbb egy igazolás kell a lakhelyemről. Most ott tartunk, hogy vagy megvárjuk a Job Centre levelét, aminek már elégnek kell lennie, mint igazolás és akkor a Lloyds Banknál lesz a számla, vagy egy itt élő magyar, aki a Bank of Scotland ügyfele, igazolja, hogy én ott lakom, ahol, és akkor meg ott. Igazából a következő hónapig már úgyse kapok fizut, szóval ilyen szempontból szerintem teljesen lényegtelen a dolog, de azért bosszantó ez a macera.

Egyéb híreink:

Megérkezett a nyár a szigetre!

Legalábbis úgy tűnik. Tegnap és ma is 20 fok felett volt a legmagasabb hőmérséklet, szép napsütéssel és enyhe széllel. Tegnap még nem mertem megkockáztatni, de ma már bátran járkáltan rövidnadrágban és pólóban, még most, az esti sétám alkalmával is.

Azt hiszem rá fogok szokni a Duthie Parkban való sétálgatásra. Nagyon szép hely, most fejezték be a felújítását. Hatalmas, simán el lehet mendegélni benne gy órán keresztül anélkül, hogy kétszer járna az ember ugyanazon az úton. Mesterséges tavacskák, szökőkutak, játszótér, sportpálya, emlékművek meg minden van benne, ami kell. De főleg zöld tér. De az az igazi zöld! Szuperzöld! És még ilyenkor, késő este is meglepően sokan mászkálnak ott.

Ehhez mondjuk hozzátartozik, hogy itt elég későn sötétedik. Ma is csak este tíz körül kapcsolták fel a közvilágítást, de igazából még akkor sem volt nagyon szükség rá. Nem sokkal előtte, mikor még a parkban voltam, páran még vígan fociztak, gördeszkáztak, sőt, kötéltáncot gyakoroltak úgy, hogy a park nincs kivilágítva. Teljes sötétséget én még igazából nem is láttam itt. Valószínűleg az olyan hajnali három körül lehet, de akkor se sokáig.
Szóval az elmúlt két napban tényleg egészen tengerpartinak éreztem ezt a helyet. Remélem, ez legalább még a hétvégén így marad, mert már vannak itten tervbe véve dolgok :D

2 megjegyzés:

  1. Az intézménynevekről azt hittem, hogy számcímek, de tévedtem. És gratulálok a majdnem tiszteletbeli thai munkás lettél. ÉS ... Himchan~, Nichkhun~ :3 ~

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. XD pedig micsoda HIT lehetne egy "Job Centre" című szám ;)
      És köszönöm, talán majd legközelebb X) ♥

      Törlés